چگونه در رستوران شیک باشیم!

بطور معمول صرف غذا در یک رستوران دارای آداب خاصیست ، نکاتی که بطور مشترک باید در هر فضایی هنگام صرف غذا رعایت شود ، بطور مثال هرگز نباید با دهان پر صحبت کنیم ! اما این آداب زمانی پیچیده تر خواهد شد که ما نه با یک رستوران ساده بلکه با مکانی لوکس و خاص طرف باشیم!  خوب احتمالاً حداقل برای یک بار گذر شما به رستوران های لوکس و لاکچری افتاده ، آیا می دانید هنگام صرف غذا در یک رستوران لاکچری چطور باید از دستمال استفاده کنید ؟ و یا نحوه استفاده از کارد و چنگال برای غذاهای مختلف را می دانید ؟

ما در این مطلب سعی داریم ضمن آموزش نکات مهم درباره آداب رفتن به رستوران به شما کمک کنیم تا هنگام دعوت به رستوران شیک و خاص بنظر برسید! پس با آداسورپرایز همراه باشید …

آداب صرف غذا در رستوران

خوب همانطور که می دانید رستوران های لوکس در تمامی نقاط جهان آداب و اصول خاص خود را دارند ، شاید بندرت برای صرف غذا به چنین رستورانی بروید و فکر کنید نیازی به دانستن این آداب ندارید اما از آنجا که ممکن است به دنبال یک دعوت به رستوران ناچار به حضور در چنین محیطی باشید پس بدون دانستن نکات لازم قطعاً در شرایط بدی قرار می گیرید !

مطمئناً بسیاری از اصول اولیه آداب غذا خوردن در یک رستوران را می دانید اما نکات بسیار ظریف و خاصی وجود دارد که شاید به آن تسلط نداشته باشید ، اما باید بدانید آگاهی از آن از ضروریات محسوب می شود! ما با معرفی این نکات به شما کمک خواهیم کرد تا شیک و حرفه ای در رستوران ظاهر شوید !

چگونه از دستمال سفره استفاده کنیم؟

فراموش نکنید دستمال سفره جزء دائمی یک سفره در یک رستوران مجلل است ، پس باید بدانید دقیقاً چطور از آن استفاده کنید . بعد از ورود به رستوران و قرار گرفتن پشت میز قرار دادن دستمال سفره به روی پا از جمله اولین کارهاییست که باید انجام دهید . به هیچ عنوان دستمال سفره را دور گردن خود استفاده نکنید و به هر دلیلی قصد ترک میز را داشتید حتماً آن را روی صندلی گذاشته و با پایان غذایتان دستمال را مرتب کرده و در قسمت چپ بشقاب بگذارید .

زمان مناسب برای شروع غذا

این مورد بستگی به نوع جمع شما دارد . اگر در یک مراسم رسمی و یا جلسه کاری هستید بعد از سرو غذا برای همه ی افراد دور میز می توانید خوردن غذای خود را شروع کنید ، اما در یک دورهمی دوستانه بعد از نشستن همه پشت میز می توانید شروع به خوردن کنید و نیازی به انتظار سرو غذا برای همگی نیست .

 

چیدمان سفره و طریقه استفاده از کارد و چنگال

وقتی برای صرف غذا به یک رستوران لوکس می روید اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد کرد تعداد زیادی کارد و چنگال در دو طرف بشقاب است . خوب ، این کارد و چنگال ها طبق اصول خاصی چیده شده اند و شما باید بدانید از هرکدام چه زمانی باید استفاده کنید . بطور معمول کارد و چنگال نزدیک به بشقاب مخصوص سرو غذای اصلیست و چنگالی که با فاصله از بشقاب قرار گرفته مختص به سالاد است . لیوان آب در قسمت راست بشقاب و بالای کارد گذاشته شده و اصولاً بشقابی کوچک مختص به نان و یا سالاد در قسمت چپ و بالای چنگال ها قرار دارد .

خوب ، حالا نوبت به نحوه گرفتن قاشق و چنگال هنگام سرو غذاست! کارد را با دست راست و مقداری بالاتر از بشقاب بگیرید ، چنگال هم با دست چپ و به سمت پایین نگه دارید ، با قرار دادن انگشت سبابه به روی دسته چنگال و کارد کار با آن را برای خود راحتتر کنید . سپس با استفاده از کارد غذا را روی چنگال قرار داده و آن را میل کنید .

 

نحوه خوردن سوپ

سرو سوپ پیش از غذا معمولاً از اصول اولیه در رستوران های لوکس است ، برای خوردن سوپ از قاشق گرد با اندازه ی نسبتاً بزرگ که عموماً در قسمت راست بشقاب شما قرار داده شده استفاده کنید . سعی کنید قاشق را کاملاً از قسمت انتهایی گرفته بنحوی که شست روی دسته قاشق قرار بگیرد . فراموش نکنید به هیچ وجه هنگام خوردن هورت نکشید!

 

 

هنگام دعوت به رستوران چگونه لباس بپوشیم

بدون شک یکی از مهمترین آداب رفتن به رستوران رعایت نوع پوشش مطابق با محیط رستوران است . باید لباسی متناسب با فضای لوکس رستوران البته با حفظ تعادل بپوشید . نه خیلی ساده و نه بسیار پر زرق و برق ! باید سعی کنید در عین سادگی شیک بنظر برسید و البته یک میکاپ ملایم در کنار این سادگی گزینه مناسبی خواهد بود .

 

استفاده از موبایل هنگام غذا خوردن ممنوع!

هنگامی که برای صرف غذا به یک رستوران لاکچری می روید باید برای ساعتی با موبایل خود خداحافظی کنید! زنگ خوردن موبایل و صحبت با آن هنگام غذا نه تنها مودبانه نیست بلکه تا حد زیادی موجب آزار مخاطب شما و حتی افراد حاضر در رستوران خواهد شد ، پس برای رعایت ادب موبایل خود را خاموش کرده و یا در حالت سایلنت بگذارید . و فراموش نکنید در محیط رستوران با تن صدای ملایم صحبت کرده و از صحبت کردن با صدای بلند جداً بپرهیزید . همچنین به هیچ عنوان موبایل و یا کیف خود را روی میز قرار ندهید .

 

نحوه سفارش غذا و رفتار با گارسون

قبل از هر چیز فراموش نکنید اگر شما به عنوان میزبان میهمانانتان را به رستوران دعوت کرده اید به میهمانان خود فرصت بدهید قبل از شما غذای خود را سفارش دهند . هنگام سفارش غذا راجع به غذای انتخابی از گارسون می توانید سؤال بپرسید ، باور کنید سؤال در مورد ترکیبات غذا به هیچ عنوان بی ادبانه نیست! اگر بدون اطلاع از نوع غذایی که قرار است بخورید آن را سفارش دهید علاوه بر اینکه هزینه زیادی متحمل شده اید مجبور به خوردن غذایی هستید که برای شما خوشایند نیست! اما سر میز راجع به قیمت هرگز سؤال نپرسید .

برای صدا کردن گارسون داد نزنید ! منتظر بمانید تا در اطراف شما حاضر شوند سپس با اشاره انگشت قطعاً گارسون به سمت شما خواهد آمد . سعی کنید رفتار محترمانه ای با گارسون داشته باشید و هنگام سفارش علاوه بر استفاده از کلمه لطفاً حتماً از او تشکر کنید .

 

 

چند نکته مهم در رابطه با آداب غذا خوردن

  • صاف بنشینید و قوز نکنید!
  • برای برداشتن چیزی که دور از دسترس شماست خود را روی میز نیندازید! کافیست از همراهتان تقاضا کنید به شما کمک کند .
  • با دهان پر صحبت نکنید و هرگز با زبان دور دهانتان را تمیز نکنید !
  • بعد از اتمام غذا کارد و چنگال خود را به شکل مورب و موازی یکدیگر قرار دهید

 

خوب اگر تا انتهای مطلب همراه با مجموعه آداسورپرایز بوده اید شک نکنید که اکنون به عنوان یک حرفه ای با رفتاری شیک و قابل قبول می توانید دعوت به رستوران را با کمال میل قبول کنید !